mandag 18. juli 2011

Første sluse

Kom fram til Castets sent i går kveld, og la meg på ei brygge litt lenger nede i elva for å takle den første slusen first thing på morgenen. Det viste seg å være lurt; ikke bare har slusen åpningstid mellom 9 og 22, men som jeg fant ut etter å ha stått lurende utenfor et tomt kontor i en time må man ringe vakta og få ham til å komme ned..

Så nå skal han komme klokka 11. I mellomtida har jeg lokalisert smult, og ike minst tatt meg en sårt trengt dusj. Første siden Alderney, om jeg ikke tar helt feil.. Nå som vi er i innlandet er det ikke nødvendig å være helt varulv (eller var det løvetann) så nå starter en ny tilværelse som menneske; med dusjing, tannpussing og tørr båt.




Jaggu begynte det ikke å regne da vi forlot Bordeaux! Hadde pakket bort Stormbergjakkene, men skjønte fort at her gjaldt det bare å kle på seg med en gang.




Magnus mønstrer av. Takk for turen!




Første bru skal passeres. Woop! Da jeg kjørte underdennekunne jeg faktisk kjenne at vannstanden ble lavere. Sært..












Første sluse







Og dette er det som venter den neste uka.. Sweet!

1 kommentar:

  1. Åh, så fint! Toget mitt kjørte et par minutter langs kanalen og det så kjempefint ut. Enskjønt, det kan ha vært en annen kanal, men den lignet og lå nærme. Forresten kan det hende den ikke lå så nærme heller, jeg var ganske doven i løpet av togturen. En kanal var det ihvertfall. og den var fin. Skulle gjerne vært der. Brukte altfor mange euro på å komme meg hjem. Ikke har jeg fått dusja enda heller.

    SvarSlett