fredag 5. august 2011

Tilbakemeldinger til Stormberg

En del av avtalen med Stormberg var at vi skulle gi tilbakemelding på klærne deres. Disse blir publisert på hjemmesiden deres, og jeg tenkte å gjengi dem her etterhvert som de kommer opp. Undertegnede fikk Oksøy jakke og bukse, Bysse microfleece genser og Istind superundertøy til testing. Her er mine tanker etter å ha brukt dette oppsettet nærmest daglig i halvannen måned, håper det kan være til nytte for folk som trenger nytt seiltøy:


Jakka holdt tett hele veien, selv i sjøsprøyt over Nordsjøen og pøsregn gjennom hele Frankrike. Passformen er det ingenting å si på, jeg er 1.83 og 70 kg og en medium hadde plenty med plass uten å bli posete. Til koseseiling i en skyfri indre Oslofjord er den kanskje vel heavy, men som en solid jakke man kan stole på har den min klareste anbefaling :)
Fjellkast 6/6




Vanntett og pustende nok til bruk i åpen båt under særs varierende forhold, og generelt god passform. Dobbel glidelås har vært nevnt, samme med bedre stramming rundt bena. Undertegnede skulle helst sett en gummimansjett for å få det helt tett rundt støvlene, men jeg ser at dette kan være en utfordring når buksa skal passe til flere aktiviteter. Kanskje en idè med to versjoner?
Fjellkast 5/6



Passform og soliditet har jeg bare lovord om, så da sier vi heller litt om bruksområde. Den er perfekt til mellomvær; brukte den masse når det var kjølig uten å være iskaldt, om nettene i Middelhavet og da det yret mens vi kjørte i kanal gjennom Frankrike. Når kulda satte inn under nattevakt over Nordsjøen kom ullgenseren fram, men som allroundplagg har Bysse min varmeste anbefaling. Tørker utrolig fort, og føltes aldri klam og kjip. Som det kanskje skinner gjennom fikk jeg etterhvert et nært forhold til denne genseren.. Designet er i tillegg råstilig i sin minimalisme, elsker både flagget og koordinatreferansen!
Fjellkast 6/6 (Skulle helst vært 7/6, denne likte jeg virkelig!)

Jeg skulle så gjerne hatt noe konstruktivt å komme med, men så bra som disse har fungert er det ikke stort å forandre på.. Passformen sitter som et skudd på min heller slanke ramme, 1.83 og 70 kg og en medium satt helt perfekt. Tørketiden er tilnærmet null, både når vi ble overfalt av uventet regnvær og når klærne en sjelden gang fikk en sårt tiltrengt vask. Svette, som det fort blir nok av når man seiler aktivt, fikk aldri anledning til å bygge seg opp. Et gjennomført knallbra produkt, som definitivt blir med på neste tur :)
Fjellkast 6/6

Istind longs
Ikke stort å si her.. testet denne buksa med tilhørende genser under en laang seiltur fra Oslo til Middelhavet, og har bare lovord å komme med. Passformen er bra, pusteegenskapene suverene. Man lukter som kjent ikke vafler etter noen uker på tur, men når klærne er tørre omtrent før de kommer ut av vasken er det vanskelig å klage. Anbefales på det varmeste!
Fjellkast 6/6

Alt i alt er jeg kjempefornøyd! Når jeg leser gjennom vurderingene ser det virkelig ut som at jeg er kjøpt og betalt, men jeg kan bare forsikre om at vi ikke fikk noen som helst føringer om hva vi skulle si eller hvordan. Stormberg ville ha vår ærlige mening så de kunne forbedre produktene sine, og jeg føler nesten at vi har feilet litt.. De har rett og slett gjort en kjempejobb med disse klærne, jeg er superfornøyd!

1 kommentar: