søndag 29. mai 2011

Førsteinntrykk av SPOT`en

Nora har hatt med seg SPOT-bert på en ridetur, resultatet kan sees her. Den ble også med på toget tilbake, og jeg hadde den i sekken da vi gikk til noen venner på kvelden, og prøvde å sende et par ok-meldinger. 
Førsteinntrykk? Vel. Den funker egentlig ikke så verst, sånn alt i alt. Vi knotet litt med å sende en ok-melding, men det var min feil. Lese bruksanvisning og sånt, vet du. Når vi først gjorde det på riktig måte gikk meldinga ut i løpet av noen øyeblikk, waypointet er lagret like ved togstasjonen i Southampton. Den klarte også å sende en melding mens vi var innendørs, det hadde jeg ikke forventet!

Tracking-funksjonen funker jo, på en måte er jeg litt skeptisk til at bare halvparten av trackingpunktene kom gjennom men samtidig vil jo det si at man i praksis har track hvert 20. minutt i stedet for hvert 10. minutt. Det skulle jo være godt nok for de aller, aller fleste. Mye av turen var i skog, mulig det kan ha hatt noe å si. Hun har den med seg i dag også (jeg føler meg så aktiv her, sender ut kjæresten for å teste friluftsutstyret mitt mens jeg sitter i sofaen og blogger), så vi får se hvordan det går. 

Så. Selv om jeg ikke stoler 100% på trackingfunksjonen ser det ut til at dekningen i realiteten er mer enn god nok. Det har kommet en ny versjon som er mindre og har en bedre gps-chip, men dette har etter sigende gått på bekostning av soliditet, flyteevne og batterilevetid. De sistnevnte er viktigere for meg, og sålenge den funker som den har gjort sålangt er det et suverent verktøy jeg gleder meg til å bli bedre kjent med:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar