onsdag 18. mai 2011

Hva må gjøres? - updated

Huskeliste før avreise
- SPOT må kjøpes, testes og testes igjen
- Båten trenger ny vindpil
- Jeg må ta en test for å bli godkjent kanalskipper i Frankrike. Internettbasert test, så kan ta den fra England

- Ny genoa er på vei, den må ankomme og testes
- Spinnakeren må repareres så smått
- Overseilingskart over nordsjøen må skaffes, og alternative ruter planlegges
- Båten må kanskje opp for et nytt strøk bunnstoff, finner ut av det når jeg kommer hjem
- Nytt anker. Brucekopi på 7,5 kilo, skal bli bra. Min far har sagt seg villig til å gå på biltema for meg, takktakk pappa:)

- Lukene i cockpit skal fikses. Igjen.
- Dreneringssystemet for nevnte luker skal fikses. For øyeblikket renner alt av vann rett ned i kjølsvinet, vil neppe senke båten men det blir jo passe irriterende i lengden
- Radarreflektor må lages! Check!
- Tau må trekkes fra fordekket til cockpit, så vi kan binde oss fast i båten om været skulle slå seg vrangt.

Mer dukker sikkert opp etterhvert, men det er ihvertfall lista nå.

Vi har fått sponsor, woop! Storm Weather Shanty Choir gir oss våre offisielle t-skjorter for ekspedisjonen, som i tillegg vil få ekspedisjonslogoen potettrykket på seg. Kult!

1 kommentar:

  1. Storm Weather Shanty Choir? For kult!

    Ellers jobber jeg bare helger i juni sålangt, så jeg stiller selvfølgelig opp for maling eller mekking når det trengs!

    Forresten, er datoene satt? Kan turen utsettes så lenge som mulig så jeg kan være med på så mye som mulig. Sånn, siden ferieønskene mine var lagt opp etter nøyaktig når du sa jeg skulle be om fri? Kom bare plutselig på at det blir veldig lite seiling på meg om dere drar midt i juni siden ferien min ikke starter før 18. juli... Jeg vil seile!

    SvarSlett